Procedura reklamacyjna
1. W przypadku stwierdzenia przez Klienta wady Towaru jest on uprawniony do złożenia reklamacji. Prawo do złożenia reklamacji z powodu wad Towaru przysługuje Klientowi w przypadku stwierdzenia wady Towaru przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi lub wskazanemu przez niego przewoźnikowi.
2. Reklamację można złożyć pisemnie na adres Antykwariatu: ul. Rzgowska 27, 93 – 008 Łódź lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: [email protected].
3. Złożenie przez Kupującego reklamacji wymaga wskazania danych Klienta oraz przyczyny reklamacji, w tym daty stwierdzenia wady wraz z oświadczeniem o obniżeniu ceny sprzedanego Towaru lub odstąpieniu od umowy sprzedaży albo żądaniem wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Wymagane jest również załączenie przez Kupującego dowodu zakupu lub wskazanie numeru zamówienia.
4. W celu rozpatrzenia przez Antykwariat reklamacji Klient obowiązany jest wraz z wykonaniem obowiązków, o których mowa w punkcie poprzednim, odesłać Antykwariatowi wadliwy Towar.
5. Reklamowany Towar należy przesłać na adres: ul. Rzgowska 27, 93 – 008 Łódź, z dopiskiem „Reklamacja”.
6. Wszelkie reklamacje zgłoszone Antykwariatowi będą rozpatrywane niezwłoczne jednak nie później niż w terminie 14 dni od chwili otrzymania przez Antykwariat reklamowanego Towaru. Antykwariat podejmuje wszelkie starania, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Jeżeli Antykwariat nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, należy przyjąć, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Antykwariat przekaże Klientowi tą samą drogą, jaką złożona została reklamacja, chyba że Klient zastrzeże inną formę kontaktu.
7. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Antykwariat zwróci się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
8. Gdy złożona przez Klienta reklamacja zostanie uwzględniona Antykwariat zadośćuczyni żądaniu Klienta zgłoszonemu w reklamacji bez dodatkowych kosztów. W przypadku niemożliwości spełnienia żądania dokonania przez Antykwariat wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady Antykwariat, wedle wyboru Kupującego, zwróci Kupującemu pełną należność za zakupiony Towar albo obniży cenę zakupionego Towaru.
9. Zwrot całości lub części należności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta lub w inny ustalony między nim a Antykwariatem sposób.
10. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany na koszt Klienta.
11. Antykwariat nie będzie przyjmował Towarów odsyłanych za pobraniem.
12. Antykwariat odmawia brania udziału w postępowaniach w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. 2016, poz. 1823).
13. W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie został rozwiązany, Antykwariat przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy, o której mowa w ustępie poprzedzającym.
14. Poza reklamacjami dotyczącymi Towarów Klient ma prawo zgłosić reklamację w zakresie świadczenia przez Antykwariat usług drogą elektroniczną, dotyczącą w szczególności prowadzenia konta Klienta. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Czas rozpatrzenia takiej reklamacji wynosi do 30 dni kalendarzowych, jednakże Antykwariat podejmuje wszelkie kroki, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Antykwariat drogą elektroniczną mogą być składane na adres e-mail: [email protected].
2. Reklamację można złożyć pisemnie na adres Antykwariatu: ul. Rzgowska 27, 93 – 008 Łódź lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: [email protected].
3. Złożenie przez Kupującego reklamacji wymaga wskazania danych Klienta oraz przyczyny reklamacji, w tym daty stwierdzenia wady wraz z oświadczeniem o obniżeniu ceny sprzedanego Towaru lub odstąpieniu od umowy sprzedaży albo żądaniem wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Wymagane jest również załączenie przez Kupującego dowodu zakupu lub wskazanie numeru zamówienia.
4. W celu rozpatrzenia przez Antykwariat reklamacji Klient obowiązany jest wraz z wykonaniem obowiązków, o których mowa w punkcie poprzednim, odesłać Antykwariatowi wadliwy Towar.
5. Reklamowany Towar należy przesłać na adres: ul. Rzgowska 27, 93 – 008 Łódź, z dopiskiem „Reklamacja”.
6. Wszelkie reklamacje zgłoszone Antykwariatowi będą rozpatrywane niezwłoczne jednak nie później niż w terminie 14 dni od chwili otrzymania przez Antykwariat reklamowanego Towaru. Antykwariat podejmuje wszelkie starania, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Jeżeli Antykwariat nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, należy przyjąć, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Antykwariat przekaże Klientowi tą samą drogą, jaką złożona została reklamacja, chyba że Klient zastrzeże inną formę kontaktu.
7. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Antykwariat zwróci się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
8. Gdy złożona przez Klienta reklamacja zostanie uwzględniona Antykwariat zadośćuczyni żądaniu Klienta zgłoszonemu w reklamacji bez dodatkowych kosztów. W przypadku niemożliwości spełnienia żądania dokonania przez Antykwariat wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady Antykwariat, wedle wyboru Kupującego, zwróci Kupującemu pełną należność za zakupiony Towar albo obniży cenę zakupionego Towaru.
9. Zwrot całości lub części należności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta lub w inny ustalony między nim a Antykwariatem sposób.
10. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany na koszt Klienta.
11. Antykwariat nie będzie przyjmował Towarów odsyłanych za pobraniem.
12. Antykwariat odmawia brania udziału w postępowaniach w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. 2016, poz. 1823).
13. W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie został rozwiązany, Antykwariat przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy, o której mowa w ustępie poprzedzającym.
14. Poza reklamacjami dotyczącymi Towarów Klient ma prawo zgłosić reklamację w zakresie świadczenia przez Antykwariat usług drogą elektroniczną, dotyczącą w szczególności prowadzenia konta Klienta. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Czas rozpatrzenia takiej reklamacji wynosi do 30 dni kalendarzowych, jednakże Antykwariat podejmuje wszelkie kroki, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Antykwariat drogą elektroniczną mogą być składane na adres e-mail: [email protected].