Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Pozycji: 0 0,00 zł

Koszyk jest pusty

Ilość:

Suma: 0,00

Regulamin

Regulamin Antykwariatu olbook.pl

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin określa warunki i zasady sprzedaży prowadzonej przez Antykwariat Internetowy Olbook.pl działający pod adresem www.czarnaksiazka.pl, zwany dalej Antykwariatem.
2. Antykwariat prowadzony jest przez Aleksandrę Kunę w ramach działalności nierejestrowej, na podstawie art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2018, poz. 646 z późn. zm.), pod adresem: ul. Rzgowska 27, 93-008 Łódź, NIP: 729-236-92-75.
3. Antykwariat prowadzi sprzedaż detaliczną książek używanych i nowych, zwanych dalej Towarem, za pośrednictwem strony internetowej Antykwariatu wskazanej w ustępie 1.
4. Za pośrednictwem wskazanej strony internetowej Antykwariat:
a) umożliwia założenie konta klienta;
b) umożliwia zawieranie umów sprzedaży Towarów;
c) przesyła informacje o statusie złożonego zamówienia;
d) przesyła newsletter (w przypadku wyrażenia na to przez Klienta odrębnej zgody, którą można wycofać w każdej chwili).
5. Klientem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest osoba fizyczna z pełną lub ograniczoną zdolnością do czynności prawnych (w tym osoba fizyczna będąca konsumentem), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Antykwariatu, w tym w szczególności dokonująca zakupu Towaru.
6. Konsumentem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest osoba fizyczna zawierająca z Antykwariatem umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego).
7. Dniem roboczym w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni uznanych za wolne od pracy na podstawie ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951, Nr. 4, poz 28 z późn. zm.).
8. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu przed złożeniem zamówienia w Antykwariacie.
9. Podstawowym warunkiem założenia konta Klienta oraz złożenia zamówienia w Antykwariacie jest akceptacja niniejszego regulaminu.
10. Założenie konta oraz złożenie zamówienia w Antykwariacie wymaga spełnienia następujących minimalnych warunków technicznych:
a) posiadania urządzenia (w szczególności komputera) z dostępem do sieci internetowej;
b) posiadanie przeglądarki internetowej np. Microsoft Internet Explorer w wersji 9.0 (lub nowszej);
c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
11. W przypadku niespełnienia powyższych wymagań technicznych nie będzie możliwe założenie konta i złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Antykwariatu, jak również dokonanie innych czynności związanych z procedurą zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towaru.
12. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Antykwariatem a Klientem.

§ 2. Złożenie zamówienia

1. Zamówienia w Antykwariacie można składać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu za pośrednictwem strony internetowej www.czarnaksiazka.pl.
2. Złożenie zamówienia Towaru wymaga uprzedniego założenia konta (rejestracji) w Antykwariacie. Konto w Antykwariacie może zostać złożone zarówno przed, jak i w trakcie składania pierwszego zamówienia.  
3. Klient dokonuje wyboru Towaru, który zamierza nabyć, spośród Towarów prezentowanych na stronie internetowej Antykwariatu, za pomocą kliknięcia w przycisk „Do koszyka” znajdujący się przy fotografii i opisie danego Towaru.
4. Wszelkie prawa autorskie do fotografii Towarów zamieszczonych na stronie internetowej Antykwariatu, przysługują właścicielowi Antykwariatu – Aleksandrze Kunie
5. Antykwariat dokłada wszelkich starań, aby informacje dotyczące Towarów prezentowanych na stronie internetowej w jak najpełniejszym zakresie odpowiadały rzeczywistości. Ze względu na możliwość wystąpienia błędów przy opisie Towarów na stronie internetowej Antykwariatu ewentualne nieprawidłowości w tym zakresie będą korygowane w trakcie realizacji zamówienia.
6. Informacje o Towarach zamieszczone na stronie internetowej Antykwariatu nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy (art. 71 Kodeksu cywilnego).
7. Założenie konta (rejestracja) Klienta w Antykwariacie wymaga wypełnienia formularza zawierającego wskazanie następujących danych:
adresu e-mail i hasła ;
(opcjonalnie)
a) imienia i nazwiska;
b) numeru telefonu kontaktowego do Klienta.
c) adresu
8. Złożenie przez Klienta zamówienia wybranego Towaru wymaga wypełnienia formularza wskazującego, obok danych niezbędnych do założenia konta (rejestracji), o których mowa w ustępie 7 powyżej, także następujące dane:
a) adresu dostawy, wraz z kodem pocztowym;
b) formy płatności;
c) sposobu dostawy;
d) ilości zamawianych Towarów
9. Wskazanie danych, o których mowa powyżej jest warunkiem realizacji zamówienia.
10. Procedura składania zamówienia ulega zakończeniu z momentem jego zatwierdzenia przez Klienta  po naciśnięciu przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
11. Z chwilą złożenia zamówienia w Antykwariacie Klient wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień związanych z realizacją zamówienia na podany przez siebie adres e-mail.
12. Kupujący otrzymuje potwierdzenie przyjęcia przez Antykwariat zamówienia do realizacji za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej mu na adres podany w formularzu zamówienia.
13. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w razie wątpliwości co do prawdziwości podanych przez Klienta danych, Antykwariat zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia.
14. Jeżeli Towar okaże się niedostępny (np. w przypadku błędu w opisie zamieszczonym na stronie internetowej) lub realizacja zamówienia jest niemożliwa z innej przyczyny, Klient zostanie niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia, powiadomiony o tym fakcie za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie. W przypadku gdy Klient zapłacił za zamówienie przed otrzymaniem wiadomości o niemożliwości jego realizacji Antykwariat dokona zwrotu wpłaconej sumy w ciągu 14 dni na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
15. Jeżeli niedostępność lub niemożliwość realizacji zamówienia z innej przyczyny dotyczy tylko niektórych spośród zamówionych Towarów, Klient (po powiadomieniu go o tym fakcie przez Antykwariat zgodnie z ustępem poprzednim) podejmie decyzję, czy wyraża wolę dostarczenia mu pozostałych zamówionych Towarów, które są dostępne (tj. wolę częściowej realizacji zamówienia), czy też rezygnuje z całości zamówienia. W przypadku decyzji o częściowej realizacji zamówienia Antykwariat dokona zwrotu na rzecz Klienta, który uprzednio opłacił zamówienie, odpowiedniej części wpłaconej przez niego kwoty zgodnie z zasadami określonymi w ustępie poprzednim.
16. Zamówiony Towar jest wysyłany na adres wskazany przez Klienta.
17. Na życzenie Klienta przekazane za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie Antykwariat dołącza do przesyłanego zamówienia dokument sprzedaży.

§ 3. Realizacja zamówienia

1. Warunkiem realizacji zamówienia jest dostępność określonego w zamówieniu Towaru oraz potwierdzenie przez Antykwariat przyjęcia zamówienia za pośrednictwem wiadomości e- mail, obejmującej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
2. Umowę sprzedaży pomiędzy Antykwariatem a Klientem uznaje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. W przypadku niemożności przyjęcia zamówienia do realizacji Antykwariat poinformuje o tym Klienta w drodze wiadomości e-mail.
3. W przypadku braku potwierdzenia zamówienia przez Antykwariat w ciągu dwóch dni roboczych od dnia jego złożenia Klient powinien skontaktować się z Antykwariatem za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie, odpowiednio na adres: [email protected] lub pod numerem telefonu: 42 681 76 04
4. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Antykwariatu dodatkowym warunkiem realizacji zamówienia jest wpłynięcie na ten rachunek całej należnej kwoty (ceny wraz z kosztami dostawy).
5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Antykwariatu i nieopłaceniu zamówienia w terminie 7 dni od dnia jego złożenia zamówienie zostaje automatycznie anulowane, o czym Klient zostanie powiadomiony wiadomością e-mail. Umowa sprzedaży zostaje wówczas uznana za niebyłą.
6. Antykwariat realizuje zamówienia zgodnie z kolejnością ich otrzymywania do momentu wyczerpania zapasu Towarów.
7. Antykwariat wysyła złożone zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, Antykwariat umożliwia również osobisty odbiór zamówienia przez Klienta w siedzibie Antykwariatu w Łodzi przy ul. Rzgowskiej 27 po wstępnym ustaleniu terminu odbioru.
8. Wyboru sposobu dostawy zakupionego Towaru Klient dokonuje w trakcie składania zamówienia. Informacja o kosztach dostawy dotycząca konkretnego zamówienia dostępna jest w trakcie jego składania. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy oraz o ewentualnych zwolnieniach z kosztów dostawy, dostępna jest na stronie internetowej Antykwariatu.
9. Zamówienia wysyłane są przez Antykwariat do Klientów dwa razy w tygodniu, we wtorek lub czwartek danego tygodnia następujący po dniu złożenia zamówienia przez Klienta (przy wyborze sposobu płatności za pobraniem) lub po dniu wpływu na rachunek bankowy Antykwariatu całej należnej kwoty za zamówienie (przy wyborze sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy Antykwariatu), za wyjątkiem wtorku lub czwartku przypadającego na dzień wolny od pracy na podstawie ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. 1951, Nr. 4, poz 28 z późn. zm.). W przypadku, gdy wtorek lub czwartek w danym tygodniu przypada na dzień wolny od pracy zamówienie zostanie wysłane w najbliższy wtorek lub czwartek będący dniem roboczym przypadający po tym dniu. Zamówienia złożone przez Klientów we wtorek lub czwartek nie będą wysyłane w dniu złożenia zamówienia.
10. Przy każdym Towarze prezentowanym na stronie internetowej Antykwariatu podany jest przewidywany czas przygotowania zamówienia do wysyłki z uwzględnieniem zapisów ustępu 9 powyżej. Podany czas rozpoczyna się z dniem złożenia zamówienia przez Klienta, zaś kończy z dniem przekazania zamówienia firmie doręczającej przesyłkę. Czas ten obejmuje tylko dni robocze.
11. W celu zminimalizowania kosztów dostawy ponoszonych przez Klienta w przypadku zamówienia Towarów o różnym czasie realizacji, zamówienie jest wysyłane po skompletowaniu całego zamówienia. Termin skompletowania zamówienia określany jest według Towaru o najdłuższym czasie realizacji. Na życzenie Klienta Antykwariat może podzielić zamówienie na kilka partii, każdorazowo pobierając od Klienta koszty przesyłki danej partii zamówienia.
12. Antykwariat zastrzega sobie prawo zmiany czasu realizacji zamówienia, o czym Klient zostanie powiadomiony za pośrednictwem wiadomości e -mail lub telefonicznie.
13. Antykwariat realizuje wysyłki tylko na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
14. Antykwariat nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Towaru lub opóźnienie w dostawie na skutek błędnego lub niedokładnego podania przez Klienta adresu do dostawy.

§ 4. Modyfikacja i anulowanie składanych zamówień

1. Klientowi przysługuje prawo do modyfikacji lub anulowania złożonego zamówienia w całości lub w części do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki.
2. Modyfikacji lub anulowania zamówienia Klient może dokonać za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: [email protected] lub telefonicznie pod numerem: 42 681 76 04
3. W przypadku gdy Klient zrezygnuje z wcześniej opłaconego zamówienia zwrot należności zostanie dokonany w terminie do 14 dni od dnia, w którym Antykwariat otrzymał informację o anulowaniu zamówienia. Należność Kupującego zostanie zwrócona na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności lub inny wskazany wyraźnie przez Klienta. Powyższe stosuje się odpowiednio w przypadku anulowania przez Klienta części zamówienia.

§ 5. Ceny Towarów

1. Przy każdym Towarze prezentowanym na stronie internetowej Antykwariatu podana jest jego cena.
2. Wszystkie ceny Towarów podawane na stronie internetowej Antykwariatu wyrażone są w złotych polskich oraz zawierają podatek VAT (ceny brutto).
3. Antykwariat oraz Klienta wiąże cena Towaru podana na stronie internetowej w chwili składania zamówienia. Cena ta potwierdzona zostaje w koszyku, do którego dodano daną pozycję, a następnie w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji.
4. Cena podawana na stronie internetowej Antykwariatu nie obejmuje opłaty za dostawę. Koszt dostawy zostanie doliczony do ceny Towaru/Towarów po wyborze przez Klienta sposobu dostawy oraz sposobu płatności w trakcie składania zamówienia. Ostateczna kwota do zapłaty za zamówienie będzie obejmowała cenę Towaru/Towarów oraz cenę dostawy. Szczegółowe informacje dotyczące dostępnych w Antykwariacie sposobów oraz kosztów dostawy są dostępne na stronie internetowej Antykwariatu w zakładce: Koszty dostaw
5. Antykwariat zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Towarów w każdym czasie. Uprawnienie Antykwariatu do zmiany ceny nie ma jednak wpływu na cenę Towaru zamówionego przez Klienta przed dokonaniem zmiany. Wiążąca dla Klienta jest cena podana przy danym Towarze w chwili złożenia zamówienia.

§ 6. Formy płatności

1. Antykwariat oferuje następujące formy płatności:
a) płatność za pobraniem – Klient dokonuje płatności za zamówienie w chwili jego odbioru u przedstawiciela firmy doręczającej paczkę;
b) płatność przelewem na rachunek bankowy Antykwariatu - Towar zostanie wysłany Klientowi po wpłynięciu całej ceny za Towar wraz z opłatą za dostawę na rachunek bankowy Antykwariatu;
c) płatność gotówką przy odbiorze bezpośrednio w siedzibie Antykwariatu.
d) płatność elektroniczna systemem Przelewy24
2. Płatności przelewem należy dokonywać na rachunek bankowy Antykwariatu o numerze: 50 1020 5558 1111 1820 6980 0019 Numer rachunku bankowego Antykwariatu wraz z innymi danymi niezbędnymi do dokonania przelewu przesyłany jest ponadto do Klienta drogą elektroniczną na podany przez niego adres e-mail wraz z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
3. W przypadku wyboru płatności przelewem na rachunek bankowy Antykwariatu realizacja zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez Antykwariat pełnej zapłaty za zamówienie.

§ 7. Rękojmia za wady i reklamacje

1. Antykwariat ponosi względem Klienta będącego Konsumentem odpowiedzialność na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964, Nr. 16, poz. 93 z późn. zm.) jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W oparciu o art. 558 Kodeksu cywilnego strony umowy sprzedaży zawartej w ramach działalności Antykwariatu wyłączają odpowiedzialność Antykwariatu z tytułu rękojmi za wady Towarów wobec Klienta nie będącego Konsumentem.
2. Za wadę fizyczną uznaje się niezgodność sprzedanego Towaru z umową.
3. Z niezgodnością Towaru z umową mamy do czynienia w szczególności w przypadku gdy:
a) klientowi dostarczono Towar inny niż przez niego zamówiony;
b) w przypadku Towaru używanego (książki używanej) – posiada on wady lub uszkodzenia wykraczające poza te widniejące przy opisie Towaru zawartego na stronie internetowej Antykwariatu, w tym uszkodzenia mechaniczne powstałe w trakcie transportu;
c) w przypadku Towaru nowego (książki nowej) – posiada on wady fabryczne lub uszkodzenia mechaniczne powstałe w trakcie transportu.
4. Antykwariat jest odpowiedzialny za wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.
5. Przed odebraniem przesyłki Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie lub sama przesyłka nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. W przypadku dostrzeżenia wad powstałych w trakcie transportu Towaru Klient nie powinien przyjmować przesyłki oraz jest obowiązany do spisania stosownego protokołu szkody z osobą doręczającą paczkę.
6. Za wadę prawną uznaje się sytuację, w której sprzedany Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
7. W przypadku stwierdzenia przez Klienta wady Towaru jest on uprawniony do złożenia reklamacji. Prawo do złożenia reklamacji z powodu wad Towaru przysługuje Klientowi w przypadku stwierdzenia wady Towaru przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi lub wskazanemu przez niego przewoźnikowi.
8. Reklamację można złożyć pisemnie na adres Antykwariatu: ul. Rzgowska 27, 93 – 008  Łódź lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: [email protected].
9. Złożenie przez Kupującego reklamacji wymaga wskazania danych Klienta oraz przyczyny reklamacji, w tym daty stwierdzenia wady wraz z oświadczeniem o obniżeniu ceny sprzedanego Towaru lub odstąpieniu od umowy sprzedaży albo żądaniem wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Wymagane jest również załączenie przez Kupującego dowodu zakupu lub wskazanie numeru zamówienia.
10. W celu rozpatrzenia przez Antykwariat reklamacji Klient obowiązany jest wraz z wykonaniem obowiązków, o których mowa w punkcie poprzednim, odesłać Antykwariatowi wadliwy Towar.
11. Reklamowany Towar należy przesłać na adres: ul. Rzgowska 27, 93 – 008  Łódź, z dopiskiem „Reklamacja”.
12. Wszelkie reklamacje zgłoszone Antykwariatowi będą rozpatrywane niezwłoczne jednak nie później niż w terminie 14 dni od chwili otrzymania przez Antykwariat reklamowanego Towaru. Antykwariat podejmuje wszelkie starania, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Jeżeli Antykwariat nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, należy przyjąć, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Antykwariat przekaże Klientowi tą samą drogą, jaką złożona została reklamacja, chyba że Klient zastrzeże inną formę kontaktu.
13. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Antykwariat zwróci się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim wypadku termin 14 dni będzie liczony od przekazania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji.
14. Gdy złożona przez Klienta reklamacja zostanie uwzględniona Antykwariat zadośćuczyni żądaniu Klienta zgłoszonemu w reklamacji bez dodatkowych kosztów. W przypadku niemożliwości spełnienia żądania dokonania przez Antykwariat wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady Antykwariat, wedle wyboru Kupującego, zwróci Kupującemu pełną należność za zakupiony Towar albo obniży cenę zakupionego Towaru.
15. Zwrot całości lub części należności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta lub w inny ustalony między nim  a Antykwariatem sposób.
16. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany na koszt Klienta.
17. Antykwariat nie będzie przyjmował Towarów odsyłanych za pobraniem.
18. Antykwariat odmawia brania udziału w postępowaniach w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. 2016, poz. 1823).
19. W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie został rozwiązany, Antykwariat przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie ustawy, o której mowa w ustępie poprzedzającym.
20. Poza reklamacjami dotyczącymi Towarów Klient ma prawo zgłosić reklamację w zakresie świadczenia przez Antykwariat usług drogą elektroniczną, dotyczącą w szczególności prowadzenia konta Klienta. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz opis zaistniałego problemu. Czas rozpatrzenia takiej reklamacji wynosi do 30 dni kalendarzowych, jednakże Antykwariat podejmuje wszelkie kroki, aby reklamację rozwiązać w najkrótszym możliwym czasie. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Antykwariat drogą elektroniczną mogą być składane na adres e-mail: [email protected].

§ 8. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy

1. Na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), Klient będący konsumentem, który zawarł z Antykwariatem umowę sprzedaży Towaru za pośrednictwem strony internetowej, ma prawo, w terminie 14 dni od daty odebrania (wejścia w posiadanie) Towaru, odstąpić od tej umowy bez podania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem kosztów dostarczenia Towaru, w przypadku gdy wybrał on sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Antykwariat. W ostatnim wskazanym przypadku Antykwariat nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (tj. kosztów dostarczenia przekraczających kwotę najniższego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Antykwariat).
2. W celu wykonania prawa do odstąpienia od umowy Konsument powinien złożyć Antykwariatowi na piśmie (na adres Antykwariatu: ul. Rzgowska 27, 93-008 Łódź) lub pocztą elektroniczną (na adres: [email protected]) jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z przesłaniem dowodu zakupu lub numeru zamówienia oraz niezwłocznie dokonać zwrotu Towaru na rzecz Antykwariatu w stanie niepogorszonym.
3. Zwrotu Towaru należy dokonać na adres: ul. Rzgowska 27, 93-008 Łódź.
4. Zwrotu Towaru należy dokonać niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
5. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
6. Konsument ma prawo do skorzystania ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr. 1 do niniejszego regulaminu. Skorzystanie ze wskazanego wyżej formularza nie jest jednak obowiązkowe.
7. Do zachowania 14 dniowego terminu odstąpienia od umowy (o którym mowa w ustępie 1) wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
8. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy Antykwariat prześle Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania na piśmie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na podany przez Konsumenta adres po wyraźnym zaznaczeniu takiej opcji na formularzu odstąpienia w przypadku skorzystania z niego, lub w odrębnym piśmie obejmującym oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
9. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy sprzedaży zawartej z Antykwariatem umowę uważa się za niezawartą.
10. Antykwariat niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
11. Jeżeli jednak przy składaniu zamówienia Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Antykwariat, Antykwariat nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (tj. kosztów przekraczających koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia).
12. Antykwariat dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
13. Antykwariat zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych przez Konsumenta do chwili zwrócenia mu Towaru lub przedstawiania przez Konsumenta dowodu jego odesłania, jeżeli zdarzenie to nastąpi wcześniej.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
15. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.

§ 9. Dane osobowe

1. W związku z działalnością Antykwariatu przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych Klientów:
a) imię i nazwisko;
b) adres dostawy;
c) adres e-mail;
d) numer telefonu;
e) numer konta bankowego, z którego dokonano płatności;
f) inne dane, które mogą zostać przekazane Antykwariatowi w szczególności za sprawą korespondencji (tradycyjnej lub elektronicznej) lub rozmów telefonicznych.
2. Administratorem danych osobowych Klienta przetwarzanych w związku z działalnością Antykwariatu jest Aleksandra Kuna prowadząca Antykwariat w ramach działalności nierejestrowej, na podstawie art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2018, poz. 646 z późn. zm.), pod adresem: ul. Rzgowska 27, 93-008 Łódź, NIP: 729-236-92-75.zwana dalej Administratorem.
3. Kontakt z Administratorem (w tym złożenie ewentualnych żądań, wniosków lub pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych) jest możliwy pod adresem: Aleksandra Kuna, Rzgowska 27, 93-008 Łódź, e-mail: [email protected], numer telefonu: 42 681 76 04.
4. Administrator dokłada wszelkich starań by zgromadzone przez niego dane osobowe Klientów podlegały ochronie przewidzianej w przepisach prawa dotyczących ochrony danych osobowych, tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (DZ.U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.).
5. Dane osobowe Klienta są przetwarzane w celu:
a) założenia i prowadzenia (obsługi) konta Klienta w Antykwariacie (podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit b) RODO);
b) złożenia zamówienia oraz prawidłowej realizacji złożonych zamówień, tj. zawarcia i wykonania umowy sprzedaży z Klientem, w tym rozpatrywania ewentualnych reklamacji (podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit b) RODO);
c) udzielania Klientowi informacji dotyczących statusu realizowanego zamówienia oraz udzielania odpowiedzi na pytania i wnioski Klientów, jak również przekazywania informacji dotyczących działalności Antykwariatu nie mających charakteru informacji handlowych (podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu wysokiego poziomu obsługi Klienta – art. 6 ust. 1 lit f) RODO);
d) ewentualnego ustalania, dochodzenia i egzekucji własnych roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami (podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na ochronie praw Antykwariatu – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
e) spełnienia obowiązków ciążących na Administratorze z mocy prawa, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i rachunkowych (podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność danych do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
f) ewentualnej wysyłki newslettera (w tym zawierającego treści marketingowe) na podany adres e-mail, w przypadku wyrażenia na to przez Klienta odrębnej zgody, którą może on wycofać (rezygnując z usługi) w każdej chwili (podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy – art. 6 ust. 1 lit b) RODO oraz prawnie uzasadniony interes Administratora związany z wyrażoną przez Klienta zgodą na otrzymywanie newslettera – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
6. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia konta i złożenia zamówienia w Antykwariacie.
7. Dane osobowe Klienta będą przechowywane przez okres:
a) obowiązywania umowy zawartej z Klientem;
b) konieczny do wykonania posprzedażowej obsługi Klienta (np. obsługi reklamacji);
c) konieczny do ustalenia, dochodzenia i egzekucji  ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi oraz obrony przed zgłoszonymi roszczeniami, aż do momentu ich przedawnienia;
d) konieczny do wypełnienia obowiązków prawnych Administratora (np. wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych);
e) do czasu wycofania wyrażonej zgody lub skutecznego zgłoszenia sprzeciwu.
8. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom wspierającym Antykwariat w prowadzonej przez niego działalności.
9. Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługują następujące prawa:
a) prawo dostępu do swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania;
b) prawo do żądania od Administratora sprostowania danych osobowych jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania od Administratora usunięcia danych osobowych;
d) prawo do żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych jeżeli spełnione zostaną wymogi prawne uzasadniające takie ograniczenie;
e) prawo do przenoszenia danych osobowych, czyli prawo do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;
f) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych przetwarzanych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego;
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku stwierdzenia, że dane są przetwarzane sprzecznie z prawem;
h) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie (w zakresie w jakim dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody) bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10. Antykwariat stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych, które mają na celu w szczególności niedopuszczenie do bezprawnego przetwarzania danych oraz ich przypadkowej utraty, zniszczenia oraz uszkodzenia.
11. Administrator nie pobiera danych osobowych od podmiotów trzecich lub ze źródeł powszechnie dostępnych i przetwarza wyłącznie dane osobowe podane przez Klienta.
12. Klient może żądać usunięcia konta Klienta (zaprzestania prowadzenia konta Klienta) ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez kontakt z Antykwariatem pod adresem e-mail [email protected]. Jeżeli w chwili zgłoszenia przez Klienta wskazanego wyżej żądania usunięcia konta,  istnieją zamówienia Klienta, które są w trakcie realizacji – usunięcie konta, ze względu na konieczność prawidłowej realizacji zamówienia możliwe jest niezwłocznie po jego realizacji lub po jego anulowaniu przez Klienta.

§ 10. Informacja o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów z konsumentami

Antykwariat informuje, że Klientowi będącemu Konsumentem przysługują między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1. Klient ma prawo zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001, Nr. 4, poz. 25), z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Klientem a Antykwariatem;
2. Klient ma prawo zwrócić się do stałego sądu polubownego działającego przy Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. 2001, Nr. 4, poz. 25), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej z Antykwariatem umowy;
3. Klient ma również prawo do uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Kupującym a Antykwariatem, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
4. Niezbędne informacje i pomoc Klient może uzyskać również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl;
5. W wykonaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Antykwariat wskazuje, że platforma ODR, za pośrednictwem której Klient może przystąpić do rozwiązania sporu drogą elektroniczną jest dostępna na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§ 11. Postanowienia końcowe

1. Liczba zamawianych w Antykwariacie tytułów książkowych nie jest ograniczona.
2. Przed zakończeniem procedury zamówienia Klient jest proszony o potwierdzenie zapoznania się z regulaminem Antykwariatu oraz jego akceptację. W przypadku akceptacji regulaminu Antykwariatu Klient potwierdza tę okoliczność, jak również sam fakt zapoznania się regulaminem, poprzez zaznaczenie właściwej opcji w formularzu zamówienia.
3. Nazwy producentów należą do ich właścicieli i prezentowane są w Antykwariacie wyłącznie w celach informacyjnych.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964, Nr. 16, poz. 93 z późn. zm.), a także przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827), jak również inne stosowne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
5. Antykwariat zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie zmiany regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie internetowej Antykwariatu. Antykwariat i Klienta obowiązuje regulamin według treści obowiązującej w dniu złożenia zamówienia. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
6. Klienci posiadający konto w Antykwariacie zostaną poinformowani o zmianie regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail. Klientowi, który nie zaakceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
7. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
8. Załącznikiem do niniejszego regulaminu jest wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
9. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 06.11.2019



Załącznik nr. 1 do regulaminu Antykwariatu Internetowego Olbook.pl

Wzór formularza odstąpienia od umowy na postawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Antykwariat Internetowy Olbook.pl
Aleksandra Kuna
ul. Rzgowska 27, 93-008 Łódź
e-mail: [email protected]

Ja …………………………………………….. niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/następujących* rzeczy: ……………………………………………………………………………………………….
Jednocześnie, wyłącznie w celu umożliwienia identyfikacji mojej umowy sprzedaży wskazuję numer zamówienia: ……………………………, lub załączam dowód zakupu/kopię dowodu zakupu*.
Wyrażam zgodę na przesłanie potwierdzenia otrzymania przez Antykwariat niniejszego oświadczenia o odstąpieniu od zawartej umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres e-mail: ……………………………………………………………………/Nie wyrażam zgody na przesłanie potwierdzenia otrzymania przez Antykwariat niniejszego pisma, stanowiącego oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.*
Proszę o zwrot środków na rachunek bankowy numer: ………………………………………………………………………………………………………
Data zawarcia umowy/odbioru: ………………………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta: …………………………………………………………………………………………………………..
Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………………………………………

Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
……………………………………………….
Data: …………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić.

Witryna stworzona na platformie